An analysis of "Crnica de una Muerte Anunciada", written by Gabriel Garca Mrquez.
1,338 words (approx. 5.4 pages) |
0 sources |
2002
Paper Summary:
This paper is entirely in Spanish, and is an examination of the novel "Crnica de una Muerte Anunciada". This paper illustrates how the traditional beliefs and actions of the town were more lethal than the knives of the murderers. In essence, Santiago Nasar was not only murdered by the twins, but was sentenced to die by the entire pueblo.
From the Paper:
"En Crnica de una muerte anunciada, de Gabriel Garca Mrquez, el sentido de orgullo de la familia Vicario se destruye cuando su hija, Angela, les est? vuelto por Bayardo San Romn en la noche de su boda porque "l ha descubierto que ella no era una virgen. Cuando Angela les dice que Santiago Nasar es el responsable, los hermanos Vicario creen que tienen que matarlo para restaurar el honor de su hermana. Es obvio que los gemelos no quieren matarlo, pero en esta sociedad se exige. Anuncian su intencin a cada persona que vean, pero no importa. Hay una conspiraci'n dentro del pueblo, y los gemelos son simplemente las herramientas que se utilizan para matar a Santiago. Creo que la sangre de Santiago Nasar est? en las manos de todos los ciudadanos. No haba nadie que intentara parar el asesinato, y de hecho, el asesinato nunca habra ocurrido si el pueblo no hubiera credo que Santiago mereca morir por "su delito". Las creencias y las acciones del pueblo eran ms letales que los cuchillos de los gemelos, y el pueblo es un cmplice al asesinato."
More papers on "Crnica de una muerte anunciada" [in Spanish]:
"Crnica de una muerte anunciada" [in Spanish] (2012, January 15). Retrieved February 10, 2012, from http://www.academon.com/Book-Review-Crnica-de-una-muerte-anunciada-in-Spanish/10091
""Crnica de una muerte anunciada" [in Spanish]" 15 January 2012. Web. 10 Feb. 2012. <http://www.academon.com/Book-Review-Crnica-de-una-muerte-anunciada-in-Spanish/10091>
ATTENTION:
Your browser does not have cookies enabled.
Our shopping cart will not function properly.
Downloadable version: $ 26.95
ADD TO CART »
You will be able to download, read and edit this file once you buy this document
Shopping Cart
Currency:
Published by:
Publisher Since:
Nov 24, 2001
I am a Biochemistry major/Psychology minor at Duke University. Most of my papers have received grades ranging from B+ to A+.